Sunday, October 11, 2009

For the 1st time



hai! finally i created this my own blog. actually ni smue sbb adik aku... she wanted me to have one, so that she can know how am i doing here in foreign land....

hmm.... its already a month i am here in jeddah, kingdom of saudi arabia. berjauhan dr family... bukan perkara yg mudah... menguji kesabaran... demi masa depan... kehidupan kami sekluarga... dan dengan izin Tuhan... aku menjejaki tanah arab saudi...

mcmane aku bole menjejaki di tanah arab... ntah la... dgn izin Tuhan aku smp.... dh la ni kali pertama aku berjauhan dgn keluarga. first time aku naik kapal terbang yg x pernah aku bayangkn... dan 1st time aku x dapat balik untuk beraya dgn keluarga. sedih... memang sedih sgt2... yelah pertama kali utk segala2ny.

'homesick'... x payah nk ckap lah... sape x homesick kn... aku rindu giler kat husb ng ank... tp dgn teknologi zaman skang ni... dpt lah tgk berhubung. x la mcm dlu2... pakai surat, telefon... skang muka pon bole tengok. so xde lah teruk sgt. tp smp skang ni... aku masih x dpt nk control diri ku bile ia berkaitan dgn ank... aku xleh nk tgk muka die... aku pasti 'banjir'. setakat dgr2 suara dia pon dh mencukupi... aku kesian kat die kena tinggalkn dlm keadaan dia tgh membesar ni... kesian ammar...

aku dpt sokongan dari smua ahli keluarga. termasuk keluarga mertua. thanks to my husband sbb bg 100% support utk aku smp di tanah arab ni.

so... i hope this is enough for the 1st time... insyaAllah ade yang seterus ny. btw that is the picture masa aku nk pegi... except my bro in-law yg tlg captured kn... hopefully to see again. insyaAllah... masalama...

1 comment:

thank you for ur comment