Tuesday, November 8, 2011

Satu Hari Di Aidiladha

Salam...

Dah sekian lama saya meninggalkan alam blog nihh... sejak 2 menjak ni, rase xde mende sangat untuk diceritakan oleh saya. Keluarga saya semua sihat semua nya... Alhamdulillah... Mak ayah saya masih meneruskan aktiviti mereka cam biasa... Adik saya dah bekerjaya semula... buat sementara ni, die dok ng metua dia kat Subang Jaya... sebab umah dia kat Kota Damansara tu... masih berpenghuni... lepas org tu kuar, dia dok sana lah.... Sebab org tu sewa ikut kontrak....  Suami ngan anak saya baru jek baik dari demam... musim lah sekarang nihh... sebelum tu saya yang kena... Hehe... 

pulut periuk kera
Sebelum tu, Salam AidilAdha... semoga ibadah kita sentiasa diberkati Allah SWT... Raya haji baru2 ni, keluarga metua beraya di sini... So, saya masak rendang daging ala2 keluarga saya... dan org ipoh datang bawak lemang... Lepas sembahyang raya, kami bergerak ke Melaka... Pegi umah sepupu husband... Bawak mak pak dia... Hehe... Sampai sana kami dihidangkn ng lauk hari raya lahh... cam rendang ayam, lontong ng nasik himpit... kuih2... and saya terjumpa satu makanan nihh... pulut yg dimasak lam periuk kera... pulut tu masak cam biasa jekk... tp sarung ny tu... len dari yang len... ginilah rupe nye... 

Makan ng rendang... memang mabeles... xde rase pelik pun... nasib bek kazen hubby ade kirim utk bwk blk... ape lagi... saya hentam lagi lah kat umah... dilawankn ng rendang yg saya masak... lagi lah mabeles... Hehe.... masuk bakul nmpk.... Dan sempat juga lah kami bergambar kenangan ng kuarga kazen tu... 

bersama keluarga kak ina

Menara Taming Sari

Selepas tu, kami round2 bandar Melaka... ingat nak nek Menara Taming Sari, tapi ramai nye lah orang yang amat... so amik gmbr menara dari jauh jek lahh...  Takpe, next memang kami plan nak ke Melaka lagi... kali ni nak bermalam di sana... Boleh lah pegi river cruise ny... bergambor lah sakan yekk... Oklah... meh lah tgk2 gambar2 kami yang x seberapa nihh.... Semoga kita berjumpa lagi yek... Enjoy!!! W'salam.....

Kami yg huru hara... :)

Ammar ng meriam besi....

Uda yg enterprem.... huhu


Saya yg berlagak Comey...

Ammar ng pirate ship...

Ini aje yang ado.... to those yg singgah... thanks yekk... dtg lah jenguk lagik... miahahaha... Salam....

No comments:

Post a Comment

thank you for ur comment