Friday, June 1, 2012

DiPertengahan 2012

Salam,

Dah lama tak ber blog. Sepanjang minggu lepas, amat busy. Dengan husband admitted... scheduled for Tonsillectomy (removal of tonsils) on 22.5.12. Masuk wad semalam, so... tidurlah hospital semalaman... Discharge the next day, sebab boleh makan, takde pendarahan... So, kire cam happy lah doktor nak kasi balik.... Pastu on 24.5.12... tengah2 saya kerja, dapat call. Husband kat A&E. Adik ipar call, cakap husband muntah darah... Nauzubillah, on the spot saya turun pergi A&E, die dok atas stretcher sambil pegang bekas tadah muntah... Penuh dengan fresh blood. Berderau saya tengok darah yang sebanyak itu. Blood loss ada lah almost 1liter kot. Yelah dari rumah dia muntah, drive sendiri dari rumah, sampai lah kecemasan. Masa tu Mak Ayah ada, time2 tu lah pulak pintu bilik terkunci. So, Ayh x boleh lah nak bersiap... Takkan nak pakai kain gembang kot. Haha! Tak dapat saya bayangkan kekecohan yg berlaku diketika itu. Macam misteri nusantara pun ada. Hishh...

ni masa baru buat 1st operation

From A&E, direct hubby pergi OT. Dan kebetulan la pulak, Surgeon yg sepatutnya rawat husband, pergi on leave... Hmm... Selepas tu, sekarang... Alhamdulillah... Husband dah ok. Selama 10 hari dia hanya makan bubur nasik. Berat pun 5-6kilo turun. Tapi hari ini, Alhamdulillah... dah mula makan nasik. Dah kurang lah sakitnya. Alhamdulillah.

Dalam kesibukan, kesedihan dengan keadaan husband... ada juga berita gembira. Hehe, impian saya untuk memandu kereta akhirnya menjadi kenyataan. Selama beberapa tahun memujuk husband utk membeli kereta kecil, akhirnya dia setuju juga. Saya beli Perodua Viva. Itupun sebab husband ada kawan yang kerja kat Perodua, so... tak payah lah saya nak bayar down payment. Hehe... Ni adalah penambah hutang. Takpe lah, at least pasni boleh lah husband tumpukan pada kerja dia. Takde lah saya disturb dia selalu. Nak pakai nombor yang sama dengan waja ngan innova, tapi... dah ada orang tender. So, saya amiklah no 3087. Itupon bermakna juga, tarikh lahir saya dan husband.... Hehe... Mula2 memandu, memang lah nebes yang amat. Tapi saya ni agak pelik... saya lebih confidence bila takde orang kat sebelah. Tapi oklah, lama kelamaan... saya ok kan... Balik Ipoh aritu pon saya bawak half way... Ngee....

ihsan en gugel

Oklah, nanti kita cerita lagi yek. Wasallam...


No comments:

Post a Comment

thank you for ur comment