Tuesday, November 23, 2010

kini kembali...

Salam,

Dah lama juga tak update blog ni. Rasa macam tak de menda nk dicerita kan... Almaklumlah... dok umah jekk... cerita apa yg nak dikongsikan. Hehe... Hari ni saya kembali dengan cerita ni.... Dari tajuk... ingat ape yang dah kembali... :D

Hari ni... saya suruh hubby pos kan surat mintak keje. Rase nyer.... dah time untuk bekerja. Kalau tak bekerja kang... takleh plak nak guna duit untuk shopping.... Ada ke pulak... Hehe... Walaupun hutang tak la banyak mana, tapi saya mesti nak tolong hubby dalam perbelanjaan rumah. Pastu mesti nak kasi mak juga. Hehe. Lagipun, saya sayang dengan lesen jururawat saya. Kalau tak praktis sebagai jururawat, lesen tu terbiar je macam tu. Sebab untuk renew lesen tu setiap tahun, jururawat macam saya ni, kena lah kumpul mata CPD. Apa tu CPD? Boleh la klik kat sini. Penat lah belajar... Ingat senang ke nak jadi jururawat.... Banyak nak kena update tau. Sebab bidang perubatan ni berubah2 mengikut keadaan semasa. Begitu juga Nursing. Berubah mengikut keadaan semasa. Apa yang saya belajar 10 tahun lepas belum tentu boleh pakai atau dipraktikkan utk zaman sekarang ni. Hehe... Panjang nyer.

Saya apply 2 tempat dlu. Nak apply banyak2 kang... kalau semua offer (yelah tu)... dah pening kepala nak pilih yang mana satu. Tapi, inshaAllah, kalau ada rezeki tu tak ke mana kan. Tapi alhamdulillah... setakat ni saya takde masalah nak dapat kerja. Sebab banyak hospital memerlukan jururawat kan! Kalau tak de news dari 2 organisasi tu, saya ada lagi pilihan lain. Tak semesti nya saya bekerja di hospital. Saya masih ada pilihan lain. Bekerja dengan Nursing College. Jadi CI (Clinical Instructor). Supervise pelatih2 jururawat. Cuma kengkadang tu agak memilih, yang mana offer gaji yang besar termasuk dengan benefit untuk diri sendiri dengan keluarga. Pastu ingat kalau dapat gaji yang diminta, nak gak sambung study. Ambik degree. Sekarang semua orang berlumba2 belajar. Dan sekarang ni, Nursing kalau takde degree... macam tak complete ek. Tapi bila tengok keadaan kawan2 yang buat degree... tiba2 jek takde semangat. Yelah tengok dorang punya assignment... macam payah jekk. Hehe...
semasa di National Guard Jeddah, KAMC

Gambar sebelah tu mengimbas kenangan ketika bekerja di Arab Saudi. Pengalaman yang tak akan saya lupakan. Setahun je kat sana. Kenapa setahun je? Orang bertanya. Entah, mungkin Allah SWT takdir kan saya cuma berada disana setahun jek. Saya ni tak cukup kuat untuk menghadapi situasi kat sana... But I am proud to say that i've been there and i've done that... Hehe...InshaAllah, kalau diberi peluang dan ada rezeki... nak kot pegi sna lagi... sebab saya dah rasa apa yang saya rasa. Entah pape ntah....

Ok lah, panjang benar rase nya untuk dibaca. Saya tak sabar nak tunggu keputusan dari 2 organisasi tu. Hek eleh... baru je hantar hari ni, dah tak sabar. Hehe. Sabar aje lah...

So, wish me luck ok. Saya akan update kan apa keputusan ny nanti. Doakan saya.

3 comments:

  1. wah jaja..semangat nak keje ni..bagus..bagus..

    a'ah betul tuh..bidang perubatan ni mmg sentiasa ada perbahan..kita kena alert..kena amik tau...cam aku gak aaa kat lab ni..

    ReplyDelete
  2. Salam Kak Jaja...

    Hm, akak apply laa kijer kat Prince Court Med Centre.. Diy rasa ada openings skang nni... heheh,,,

    ReplyDelete
  3. ana :: kn... ko pun mesti nk kne tau virus2 yg baru ni kan... ahaks... aku nk tuko profession cam ko la plak...

    diy :: owh... ye ker... xtau la plak. bukan xnk ke prince court... tp jauh sgt lah dari umah ni. pastu jln ke sna slalu sesak kn... lgpun gaji ny pun mahal... anyway, thanks for the info...

    ReplyDelete

thank you for ur comment