Tuesday, October 12, 2010

Kenangan Di Sabah

Salam,

Lama betul saya tak update kan blog saya ni. Belek punya belek, dah banyak entry dari kawan2 lain. Hehehe, saya ni pemalas lah. Lagipon tak tau nak mencerita apa. Heh!

Yang terbaru... cumalah percutian saya ke Borneo Sabah, bersama suami dan anak tercinta. Bertiga sahaja. Best gak... excited sebab 1st time menjejakkn kaki ke Sabah. Seronok jekk... Yelah, dah name ny 1st time ekk... Pegi 3.10.10 pagi... flight kul 11:15... yang terlebih excited, macam biase ahh... Ammar Zikry... dari awal pagi, molot tak abis2 cakap "ammar nak nek kapalterbang... ammar nak nek kapalterbang" sampai tensen di buat ny...
Nak nek kapal terbang...
Ni masa nak naik kapalterbang... tapi Ammar, mata ny ke arah lain... Tengok kapalterbang lain. Hehehe... He's the one yg paling excited. Yelah, budak lah nama nyer... Saya pun excited gak... tapi takkan nak nunjuk kot... Tapi... bile dah naik flight... tak nak kena ikat la plak... mengaruk sampai melalak2... Camtu lah keadaan dia... (gambar di bawah)

Tapi... bile kena ikat... mengaruk...
Alhamdullilah.... kami sampai di hotel tempat kami bermalam, dalam dekat jam 2ptg... Cuaca pun elok je... panas. Lepas check-in, kemas2 barang... kami keluar semula... Yelah, lapar kan... Gi cari makan. Hehehe... Nasib baik hotel yang kami tinggal tu dekat dengan shopping complex.

Di hadapan hotel kami

Ngan Papa plak...
Gi shopping complex... jumpa KFC. So, kami makan KFC jekk aritu. 1st day, kami tak ke mana2. Lepak2 jekk. Tengok2 map. Malam tu, sempat juga lah jumpa kawan lama iaitu Dina ng Hazlin Hassan. Dina mmg dok sana. Lepas resign dari Sunway, dia balik ke Sabah. Jumpa dia pon kat hotel jek. Pas Dina balik, saya keluar ng Hazlin. Kawan masa nursing college. Dah bertahun tak jumpa, last2 jumpa kat Sabah plak. Ngee... Lin belanja makan kat Tanjung Lipat. Tepi pantai... Best gak. Sebab malam, tak nampak apa sangat.

Esok ny, kami keluar ke Jesselton Point (Jeti Feri). Plan nak gi Labuan naik feri, tapi sebab lewat sampai ke jeti (sbb bgn lewat), kami batal kan... atas nasihat penjual tiket. Hehehe... Tak pe lah, maybe next time... kite pegi. Mr hubby nak sewa keta... oklah tu... redah jek... Sementara menunggu keta sampai... so, kita pon bergambar2 jek disekitar jeti tu... Antara gambar2 ny...



Ni je ekk... kalau nak tgk banyak2... dalam fesbuk ada. Tapi make sure jadi rakan ok! Kalau nak tengok ahh. Jam 1 tghari, baru kami dapat keta. Wira. Harga sewa bole lah tahan...

Ni dia...
Ha... dah dapat keta. Sila abaikan pewut tu. Tu tanda2 kegembiraan (bak kate kazen saya, Watie) hehehe... Pas dapat keta, mr hubby bawak ler jenjalan. Pusing2... Pusing punya pusing... kat situ jek.. Haha! Rupa2 nyer... bandar KK mmg dah dekat ng hotel kami. Sonang bai tu. Kami pon pegi Muzium Sabah. Bergambor dpt amik kat luar jekk... Mane leh bawak kamera masuk muzium ekkk...
Di Muzium Sabah
 Pas dah puas pusing2. Kami balik hotel, sebab nak ikut trip ke culture village. Iaitu Mari-Mari Culture Village. Kami dijemput dihotel. Best gak gi culture village tu. Dapat lah menengok keadaan kaum2 di Sabah. Tak rugi lah pegi. Masa awal2 sampai, kami diterangkan pantang larang nyerr... Mula2 seram gak. Dah la sampai pas magrib, gelap plak tu kawasan sekeliling... Heeee... Tapi saya enjoy.
selepas persembahan akhir mereka
Pas balik dari culture village... kami tak terus balik... tapi kami keluar jalan2 ke bandar KK. Tengok permandangan malam. Cari2 tempat mane nak pegi esok nyerr...

The next day, kami just round bandar KK. Gi shopping. Itu aje ahh. Malamny kami ke Night Market...  Beli tshirt,cenderahati skit... hehehe... pastu g cari seafod. Sedap tul... Naik paras uric acid dlm darah... kolestrol juga gembira.... haha!

Last day, saya ng family just round ke bandar KK. Top up kuih cincin. Takut tak cukup plak untuk adik saya. Hehehe.... Dalam jam 1 ptg saya dan family dah ada kat KKIA, flight kul 3:45ptg. Dan Ammar... excited lg skali... nak naik kapalterbang. Huh!

Anyway, ni menjadi kenangan utk kami sekuarga. Rasa mcm tak cukup jek. Banyak tempat yang kami tak pergi. Rase macam ralat jekk. Yelah 1st time kan. Tapi untuk next time tu tak tau la bila... Huhuhu... Tapi takpe lah. Pasni excited nak ke tempat lain plak. Tapi kne tunggu adik saya balik. Tak sabar nyerr....

Oklah, rase nyer... ni paling panjang ceritera saya. Hopefully anda sekalian enjoy. Thanks for singgah. Semoga ALLAH SWT merahmati kehidupan anda sekuarga. Jumpa lagi ekk....

3 comments:

  1. beshnye!! tande2 kegembiraan tu yg besh benonye. tnde hubby kite happy. ^_^

    ReplyDelete
  2. hehe.. gembira ye..

    kak, aku pun rasa mcm tak byk tempat ko pegi. sayang ek. len kali kalo pegi kena plan bebetul. tahun dpn.. tungguuuuu... eheh

    ReplyDelete
  3. kazen ~ yaaa... tanda2 hepi... cukup 'makan' haha!
    adik ~ tulah... aku pon rase cam x byk jekk... pasni kne plan btul2... haha!

    ReplyDelete

thank you for ur comment