Thursday, October 14, 2010

Rasa Mau Buat Bisnes

Salam,

Zaman sekarang nihh... ramai orang berebut2 nak wat bisnes ekk. Bisnes online dah banyak skang nih... Dari baju, ke kasut, ke henbag... sampai kuih raya pon kat online. Wahh!!! Saya salah sorang customer online bisnes. Tengok orang buat bisnes camni... teringin pulak ingin mencuba.

cantek ekk...
Kepala otak nihh, memikirkan mende nihh dah 2-3ari dah. Tapi nak bisnes ape ekk??? Kalau ikut 'kepakaran'... pakar sangat lah... Saya cuma boleh memasak, membuat biskut raya, dan menolong mak saya membuat bunga telur... Hehehe...

Saya pernah buat bisnes jual kuih raya masa saya lepas SPM. Masa tu raya sama ngan chinese new year skali. So, bertungkus lumus saya sorang2 menyiapkan tempahan... Banyak juga order... Samapai tido pun seblah oven... Melecur jangan lah ckap... Mak saya cuma keluarkan modal... sebab yang order, semua dari kawan2 sekerja dia. Lepas pulangkn duit modal... dapat lah saya membeli sebuah kamera. Yelah... dulu kamera kn pakai kodak. Hehehe... Kenangan tu... Hehehe...

Tapi sekarang nihh... saya dok berkenan ngan cupcake. Comel dan cantik. Cam dalam gambar tu. Ikhsan dr mr gugel. Kalau saya nak buat bisnes nihh... ada ke orang nak beli??? Tak cuba ke tak tau ekk... Tapi saya nak cuba gak. Mane lah tau... rezeki.

InshaAllah... Nanti saya cuba ekk. Pastu kalau cupcake saya menjadi... saya upload. Nanti kalau siapa2 yang teringin... boleh lah order dengan saya. Sokong lah saya.

2 comments:

  1. pegi la kelas cupcake deco. blajar wat fondant, org malaysia skrg kaya, kawin nak kek fondant je. hehe... nanti buat la flyer skali kat apartment ko tu orang leh order... drpd ko dok umah main segala game kat fesbuk tu. baik start bisnes cepat!

    ReplyDelete
  2. aku nk join... die suh email klu nak join... tp la ni die tak reply2 lagi... aku nk try wat buttercream dlu... kat internet byk... hehehe...

    ReplyDelete

thank you for ur comment