Saturday, May 8, 2010

4months to go...

Hmm...... lagi 4bulan lagi nak ke 7hb Sept... hmm... perit rasa nya nak abis kan nih. Tak pe lah... pejam celik... pejam celik... abis lah kan... Pastu bermula lah semula kehidupan saya seperti sedia kala. Sebagai isteri dan sebagai ibu. Melayan suami dan melayan anak....

Setakat selama 8bulan ni,  macam2 pengalaman yang saya rasakan. Pengalaman berpisah dengan keluarga sudah semesti ny... Seumur hidup saya, tak pernah berjauhan dgn keluarga sebegini jauh... (apa punya ayat lah tu)... beribu batu jauhny. Apa lagi berpisah dengan teman sekatil... hehehe... (suami ahh tu...) Memang pengalaman yang amat bererti buat saya. Satu pengalaman yg tak pernah terjadi dlm hidup saya... beraya diperantauan... Nasib baik lah di pagi raya tu saya bekerja, kalau tidak.... for sure meratap meraung... tapi bila balik rumah, meratap meraung gak.... huwaaa... Tak pernah dalam sejarah hidup saya tak dapat balik raya. Walaupon 2-3hari... saya mesti balik raya... Time tu mula lah saya teringat rendang mak, lodeh mak, kuah kacang mak... semua masakan mak... arrgghhh.... so this time, saya memang bertekad bahawa saya akan balik untuk berhari raya. Memang lah pon... sebab saya tak sambung kontrak... :)

Nasib baik saya ada kawan2 yg sporting dan sekepala... bershopping saja aktiviti kami... Tarikh kegemaran ramai ialah 1hb setiap bulan... Mana tak ny... tu kn payday (hari gaji)... Bila tengok akaun... anak mata tu bertukar jadi $$$... hehehe... paling lama pon seminggu jek bertahan... hahaha... ye kerr??? ehh.. ntah lah.

Pengalaman yg paling takkan saya lupa kn... saya dapat menjejakkn kaki ke Masjidil Haram... Subhanallah... Kebesaran Allah Taa'la... Kaabah yang saya selalu tengok dalam TV mahupon gambar.... ada di depan mata. Saya berjaya melakukan umrah. Dan saya amat berharap dapat lakukn ny beberapa kali lagi sebelum saya tinggalkan bumi Arab Saudi ni. Lepas ni... entah bila saya dapat datang lagi. InsyaAllah... pasti bersama suami dan anak.

4bulan lagi... persiapan nak beli barang2 yang nak di bawa balik... Nak beli something for my mum, my dad... untuk dorg pakai raya nanti... for my hubby, saya suruh dia cari sendiri... sebab dia ni fussy sikit bab pakaian dan kasut... saya cuma boleh belikn accessories jekk. For my son pulak, saya dah beli baju2 dia online... order then hubby yang bayar... hehehe... dah bape pasang pon saya dah tak hingat. Eheh! And for myself... ada lah... I will post some photo later... sebab tak capture lagi lah...

Anyway, I can't wait to get home... To be with my hubby and my son. Nak dok rumah saya tu. Nak celebrate Hari Raya... walaupon tak cukup ahli.... (adik dah ada kat Riyadh masa tu)... Anyway... tak apa.... insyaAllah next year kita celebrate lagi gempak ehh... but next year is my in-law's turn... Hmmm....

Gotta go now... Salam... ;)

No comments:

Post a Comment

thank you for ur comment