Thursday, July 8, 2010

Madinah

Salam,

Hmm... semlm baru balik dari Madinah AlMunawwarah... Happy sgt2... cuma bukan rezeki saya agak ny. Saya keuzuran 3 hari sebelum bertolak ke sana... Apa kn daya... tiket dah beli... Dugaan nama ny. Saya amat terkilan jugak sbb saya tak dapt nak masuk ke dalam Masjid Nabawi... utk melihat makan Nabi Muhammad S.A.W bersama sahabat2 baginda. InsyaAllah... saya telah pasang niat utk ke sana semula... sebelum saya berangkat pulang ke Malaysia tak lama lagi....


Ni gambar di hadapan pintu masuk Masjid Nabawi... Saya tinggal di hotel Al Fayroz. Betul2 berdekatan dgn Masjid Nabawi.... Mmg kalu diizinkn Allah SWT, saya ingin pergi lagi. Saya nak masuk masjid ni.... Tapi dapat lah saya pegi ziarah... ke Bukit Uhud dan Bukit Memanah... Cuma saya tak dapat ziarah ke Masjid2 di Madinah tu... Alangkah beruntung nya saya rasa... sebab dapat menjejaki di Madinah....

      Bersama Haiza yg sama2 nak exit... tapi dia exit dulu.... thanks Haiza sebab ajak kita... hehehe....


                                             Permandangan Bukit Uhud....

                                            Di belakang tu makam para2 syuhadah.

Selain tu, saya berkesempatan pergi ladang kurma... Kalau bayangkan Malaysia... ala2 pokok kelapa sawit lah gitu... Saya tak jumpa kurma fresh kegemaran saya... belum sampai musim kot...

                                              Ladang Kurma...


Hmm.... x sabar nk makan kurma fresh kegemaran saya.... Tak lame lagi ade lah tu.... cakap pasal kurma... tiba2 teringat kat arwah Tok Tan saya... dengan resepi kek buah kurma ny... Setelah berhempas pulas arwah Tok Wan buat kat dapur... die makan sikit jek... ape2 pon Al Fatihah buat kedua2 arwah Tok Tan ng Tok Wan... Maaf lari tajuk plak... 

Oklah... setakat ini dulu ceritera saya... Kalau ada cerita lagi... pasti saya akan update lagi... InsyaAllah... semoga Allah SWT merahmati kehidupan anda sekalian... Amin.

p/s: rindu kat arwah Atok Tan dn ATok Wan... al-fatihah...

1 comment:

  1. Aku tiap kali uli tepong mesti igt kita dulu2 dok ngadap arwah tok wan buat roti naik, donut. mlm tadi pon mimpi arwah. Al-fatihah... sobs

    ReplyDelete

thank you for ur comment