Sunday, August 15, 2010

Ramadhan 5

Salam,

Dah masuk hari ke 5 kite berpuasa, saya masih xde update yang terbaru. Masih tak terlamat saya nak ucapkan Ramadhan Kareem kepada semua yang sudi membaca blog saya yang tak seberapa nihh... Hehehe.... Ni tibe2 jek rase nak menaip sesuatu di kala bulan ramadhan. Dan seperti biase, hati saya sedang berbunga2 untuk pulang ke tanah air. Saya masih menghitung hari... detik demi detik... bak lagu Kris Dayanti. Haha!

Hari ni nak masak pe? Hish... bingung rasa ny. Hari pertama posa... masak aym kurma dan berbuka dlm bas....nak gi keje masa tu. Hari ke 2... ikan goreng belada... masakan kuarga tercinta. Hari ke 3... lebih sikit sebab hari cuti, masak lah daging goreng, udang goreng belada (mesti nk goreng belado kn) ng brokoli goreng... hari ke 4 iaitu semalam... balik semula ng aym... hish... rase muak pon ade. Ni lah keadaan dok perantauan nihh. Dah lah susah nak dpat supply, pastu nak gi beli brg pon... jauh benor, pastu kena pulak ikut bus trip. Nak gi sendri... paham2 aje lah.

Time2 cani ahh teringat tanah air tercinta. Tempat penyelamat di kala kekusutan nak masak pe... yelah PASAR RAMADHAN.... Semua ada kat situ kan. Boring2, boleh gak rasa org len masak. Rindu ny nak minum air tebu, air kathira, murtabak, ayam percik, popia goreng, popia basah, sup ekor, sup tulang, sedap nyerr.... Sempat tak rase ny nk gi pasar ramadhan balik nanti... Dah la sampai 2 ari sebelum raya. Mesti kebanyakan pasar ramadhan dah tutup. So... MAK... nnti beli steak tulang, ng air kathira... masuk freezer. Nanti saya balik... saya nak makan. Ahaks!

Oklah, hari ni saya plan nak masak spagetti bolognese. Tukar selera di hari ke 5. Asyik makan nasik jekk. 

sekadar gambar
Hehehe... sekadar gambar jekk. Saya ny stail lom masak lagi. Nanti lah saya update ekk. Itupon kalau rajin. Bila tengah posa nihh... tengok gambar pon sedap kn! Ape2 pon, selamat menjalankan ibadah posa.

No comments:

Post a Comment

thank you for ur comment